Kategorier

Nyheter

Nedan kan du se vanliga frågor och svar gällande returhantering. Om din fråga inte finns med nedanför, kontakta oss gärna så ska vi göra vårt bästa för att svara snabbt.


En vara saknas i min leverans.

Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt så ska vi lösa detta så fort som möjligt. En skriftlig reklamation via vårt kontaktformulär måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. All paketering och orderhantering övervakas numera med kameror och alla paket vägs längs vägen till ditt utlämningsställe så vi snabbt kan se var problemet uppstod och kan jobba på att förbättra detta så det inte händer igen.

Jag har fått fel produkt.

Om du fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 3 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att verifiera att allt är korrekt levererat. Inkommer information om detta senare än 3 dagar förbehåller sig Nagelgiganten rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Nagelgiganten står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.

Reklamation av trasig produkt

Använd vårt kontaktformulär och beskriv problemet så detaljerat du kan. Glöm inte att ange Order numret och ditt fullständiga namn! Vi kommer att svara inom 3 arbetsdagar och ge dig instruktioner på hur du ska gå till väga. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts.
 

Ångerköp

Om du ångrar ditt köp så kontaktar du oss inom 14 dagar från mottagande av produkten. Produkten måste vara obruten och oanvänd. Vi kommer att svara inom 3 arbetsdagar och ge instruktioner om hur du går till väga. När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalar vi summan för köpet inom 30 dagar. Du som kund står endast för returfrakten till oss.

Viktigt är att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Av hygieniska skäl gäller inte ångerköp för ej plomberade produkter, hudvårds- och nagelvårds produkter. (Om du ska ge bort produkten, begär att produkterna plomberas). Nagelgiganten ansvarar inte för leveransen till oss från kunden.

Ångerrätten gäller bara privatkunder. Företag har inte ångerrätt.

Transportskada

I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan. Kontakta gärna oss om du behöver hjälp så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till. Du når oss via telefon nummer: 08-50382888 eller via mejl: info@nagelgiganten.se

Avbeställning

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du oss omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning så kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Du som kund står då för returfrakten. Om du inte hämtar ut din beställning så debiteras du för att täcka våra kostnader.