ÅLDERSGRÄNS
För att kunna handla hos Nagelgiganten.se måste kunden vara över 18 år.
STAMKUNDSRABATT
Vi på Nagelgiganten uppskattar dig som kund och vill premiera dig som handlar mycket hos oss. Därför har vi ett mycket förmånligt rabattprogram för dig som är Privat Kund. Du får en viss rabatt beroende på hur mycket du har handlat under de 12 månader som föregår din aktuella beställning enligt diagrammet nedan.
- Rabatten räknas beroende på hur mycket kunden har spenderat under de 12 månader som föregår den aktuella beställningen. Systemet räknar endast skickade och färdigbehandlade beställningar.
- Rabatten dras redan vid inloggningen så du ser dem redan rabatterade priserna. DU BEHÖVER VARA INLOGGAD FÖR ATT TA DEL AV STAMKUNDSRABATTEN! Vi kan inte lägga till rabatten i efterhand om man inte har loggat in vid beställningstillfället.
- Rabatten kan inte kombineras med andra rabatter eller erbjudanden!
PRODUKTER FÖR YRKESMÄSSIG ANVÄNDNING
Vissa produkter är endast för yrkesmässig användning vilket anges på produkternas etiketter. Du som använder dessa produkter utan lämplig utbildning gör det på egen risk. Detta gäller bla alla geleer, alla akryl vätskor och puder, alla vätskor (ex. clean off solution, nail cleaner osv), alla vaxningsprodukter mm.
Akryl puder är endast för yrkesmässig användning Akrylpuder innehåller Benzoyl peroxide och är avsedd endast för yrkesmässig användning. Bara personer som kan visa att de har gått akryl utbildning kan köpa produkten. Kunder kan mejla diplom till support@nagelgiganten.se.
PRODUKTSSÄKERHET
Våra produkter följer gällande EU direktiv och är registrerade på CPNP och hos Läkemedelsverket. Våra kemiska produkter är registrerade hos Kemikalieinspektionen. Du som är yrkesmässig användare kan begära säkerhetsdatablad för de produkter du beställer av oss.
LEVERANS
Om man beställer före kl. 10:00 på en vardag så får man normalt paketet redan nästa arbetsdag. Observera att detta inte gäller under våra stora reor eller när vi har stängt. Undantag för orter vars post nummer börjar med 62 eller 91-98. Frakttiden är 2 arbetsdagar för de sistnämnda orterna. Observera att Posten kan ibland få problem med förseningar till följd. Att kunden får sitt paket snabbt är mycket viktigt för oss! OBS! Vid stora helger eller kampanjer kan vi inte garantera snabb frakt pga hög belastning. Under Jul, Nyår och påsk gäller andra leveranstider. Leverans till Norge tar betydligt längre tid eftersom paket måste förtullas.
BETALNINGSALTERNATIV
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor som du hittar här (öppnas i nytt fönster): Villkor Klarna Checkout. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Nagelgigantens allmänna villkor. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.
Faktura - Vi erbjuder betalning mot Klarna faktura med 30 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer för privatpersoner. Fakturan har en förfallotid på 30 dagar.
Delbetalning - Vi erbjuder dig möjligheten att delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. En aviavgift om 29 kr tillkommer per månadsfaktura. Fakturan skickas per post i mitten av månaden.
Kortbetalning - Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard/Amex. Inga kortavgifter tillkommer. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade. All korthantering sker SSL-krypterat (Secure Socket Layer) vilket innebär att all kommunikation mellan oss och Klarna är krypterad, så att du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen.
PRISER
Alla priser på Nagelgiganten.se anges i Svenska kronor INKLUSIVE MOMS för privat kunder och Exklusive moms för företagskunder och proffs.
FRAKT MED DB SCHENKER
Frakten är alltid endast 50:- inkl. moms för order under 500 SEK med DB Schenker (1-3 dagar). Alla beställningar över 500 SEK inklusive moms levereras FRAKTFRITT.
Nagelgiganten samarbetar med DB Schenker via ett rikstäckande ombudsnät. Alla leveranser från Nagelgiganten.se är därmed sökbara och försäkrade mot förlust och skada. Det här ger trygg och säker leverans till våra kunder. Alla meddelanden från DB Schenker sker via din registrerade e-mail adress. (Du får alltså ingen avi när paketet finns att hämta utan ett e-mail) Därför är det viktigt att du angiver rätt e-mail när du beställer. Du får också avi via SMS om du har angett ett mobilt nummer vid beställningstillfället.
Vi skickar till Norge men tänk på att frakten är på 150 sek oavsett storlek på beställningen. Vi debiterar norsk moms och det blir inga tullavgifter när du hämtar ut paketet i Norge. Det blir som när du handlar från en norsk butik.
AVGIFT FÖR OUTHÄMTAT PAKET
Om du underlåter att hämta ut paketet , kommer du att få en faktura för icke uthämtat paket. Detta för att täcka våra faktiska fraktkostnader tur och retur, inklusive lagerhanteringskostnader, för närvarande minst 149 kr inklusive moms. Vi följer upp sådana fakturor på sedvanligt sätt. Inga ytterligare beställningar kommer att behandlas om kunden inte har betalat avgiften för ej uthämtat paket. Vid misstanke om bedrägeri kommer vi att göra en polisanmälan.
ÅNGERRÄTT, RETURER OCH REKLAMATIONER
(Kunsumentköplagen gäller privatkunder medan Köplagen gäller Företagskunder.) Nedan kan du se vanliga frågor och svar gällande returhantering. Om din fråga inte finns med nedanför, kontakta oss gärna så ska vi göra vårt bästa för att svara snabbt.
Mitt paket är synligt skadat när jag skulle hämta hos ombudet
Vid synliga skador på paketet behöver du reklamera på plats hos ombudet och kontakta oss innan du hämtar ut paketet.
En vara saknas eller är skadad i min leverans
Om en vara skulle saknas eller vara skadad i din leverans, kontakta oss direkt via e-post och mejla en bild på följesedeln som var i paketet och en bild på den skadade varan, om det gäller en skada, så hjälper vi dig! En skriftlig reklamation via e-post måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. All paketering och orderhantering övervakas numera med kameror och alla paket vägs längs vägen till ditt utlämningsställe så vi snabbt kan se var problemet uppstod och kan jobba på att förbättra detta så det inte händer igen.
Jag har fått fel produkt
Du behöver kontrollera att leveransen stämmer utan att ta ut produkterna från de genomskinliga påsarna de packas i. Tar du ut en vara från påsen den packas i så kan du inte returnera varan av hygieniska skäl. Om du har fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 3 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att verifiera att allt är korrekt levererat. Inkommer information om detta senare än 3 dagar förbehåller sig Nagelgiganten AB rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Nagelgiganten AB står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.
Reklamation av trasig produkt
Mejla oss och beskriv problemet så detaljerat du kan. Glöm inte att ange Order numret och ditt fullständiga namn! Vi kommer att svara inom 3 arbetsdagar och ge dig instruktioner på hur du ska gå till väga. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts.
Avbeställning
Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du ringa eller mejla oss omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning så kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Du som kund står då för returfrakten. Om du inte hämtar ut din beställning så debiteras du för att täcka våra kostnader.
Jag ångrar mitt köp
Om du ångrar ditt köp så kontaktar du oss inom 14 dagar från mottagande av produkten. Produkten måste vara oöppnad och oanvänd. Varor som av hygieniska skäl packas i plastpåsar ska vara kvar i dessa påsar och påsen ska inte vara öppnad. Vi kommer att svara inom 3 arbetsdagar och ge instruktioner om hur du går till väga. När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick återbetalar vi summan för köpet inom 30 dagar. Om du har handlat mot faktura som du inte har hunnit betala kommer vi att uppdatera fakturan eller ta bort den helt om du returnerar alla varor. Du som kund står för returfrakten till oss. Vi kan komma att göra avdrag av priset för värdminskning när det gäller elektronik som har använts mer än det som är nödvändigt för att testa funktionen. Det är viktigt att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Ångerrätten gäller endast privatkunder. Företag har inte ångerrätt.
GARANTI OCH REKLAMATIONSRÄTT
Nagelgiganten AB lämnar ett års garanti på alla elartiklar vi säljer. Reklamationsrätten är enligt lag 3 år. Detta gäller endast privatkunder. Företagskunder har ett års garanti men ingen reklamationsrätt.
ÖVRIGT
Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning.
Färgerna på bilder kan variera beroende på skärminställningar. Vissa bilder, som exempelvis för color gel är komputeriserade och ger bara en indikation för färger. Vi garanterar inte att produkten är exakt som färgen på bilden.
De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti mm annat än där så är direkt angivet. Nagelgiganten AB förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering.
För mer information kontakta vår kundtjänst på support@nagelgiganten.se eller ring 08 50382888 under våra ordinarie öppettider!
Vi testar våra geleer i våra lampor och vi kan garantera full härdning och optimalt resultat bara om man använder våra lampor.
Solljus kan härda geléer mycket snabbt och kunden måste skydda sina geléer från solljus!
INTEGRITETSPOLICY
Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. Här kan du läsa om hur vi skyddar, hanterar och använder personuppgifter. I och med den nya dataskyddslagen, GDPR, som träder i kraft den 25 maj har vi uppdaterat vårt sätt att hantera personuppgifter samt gjort det ännu tydligare för dig i vilket syfte vi sparar och använder kunddata. GDPR står för General Data Protection Regulation och ersätter den svenska personuppgiftslagen. För dig som kund innebär det att dina personuppgifter får ett ännu starkare skydd och att du får mer kontroll över hur dina personuppgifter används.
ANSVAR
Den personuppgiftsansvarige är: Nagelgiganten AB (org.nr 5569236192), Wedavägen 19, 152 42 Södertälje, Sverige.
UPPGIFTER VI BEHANDLAR
Vi hanterar olika typer av personuppgifter beroende på hur du nyttjar våra tjänster samt i viss mån vad du själv väljer att delge oss.
Som besökare
Nedan information behandlas under den tid du vistas på vår hemsida nagelgiganten.se. Detta för att bland annat ge dig en personligt anpassad upplevelse.
Vad vi sparar
- Enhetsinformation, IP-adress, webbläsarinställningar.
- Cookies.
- Sessionscookies, tillfällig cookie som raderas när du stänger din webbläsare eller enhet.
- Varaktiga cookies, cookies som ligger kvar på din dator tills du tar bort dem eller de går ut.
- - Förstapartscookies, sätts av Nagelgiganten AB.
- - Tredjepartscookies, sätts av en tredje part.
Varför vi sparar det
- För din och vår trygghet.
- För att bland annat se webbsidans svarstid och eventuella systemfel.
- För att kunna anpassa tjänsten så att du får en optimal upplevelse på din enhet.
- För att hålla reda på vilka produkter du har i din varukorg.
- För att du ska kunna utföra justeringar.
- För statistiska analyser i t.ex. Google Analytics.
När du handlar
För att fullfölja vårt avtal med dig som kund behandlar vi nedan information när du handlar hos oss.
Vad vi sparar
- IP-adress.
- Namn och adressinformation.
- Eventuellt organisations nummer för enskilda firmor som är samma som företagarens personnummer.
- Telefonnummer och e-post adress.
- Eventuell e-postkonversation med vår kundtjänst.
Varför vi sparar det
- För att förhindra bedrägerier och identitetskapningar.
- För att administrera din beställning.
- För att skicka notifikationer angående din leverans.
- För att kunna erbjuda dig en bättre service när du kontaktar oss.
- För att följa lagstiftad konsumenträtt och rättsliga förpliktelser relaterat till bokföring.
HUR LÄNGE SPARAS DINA UPPGIFTER
Dina uppgifter sparas så länge ändamålet kräver det. I vissa fall finns det lagstadgade krav på att spara uppgifter i en viss tid, t.ex. vid bokföring. I andra fall sparar vi uppgifterna så länge vi behöver dem för att t.ex. fullfölja våra åtaganden i samband med reklamationer och garantier.
VEM HAR TILLGÅNG TILL DINA PERSONUPPGIFTER OCH VARFÖR?
Nagelgiganten AB köper tjänster av andra företag och dina uppgifter kan därför komma att hanteras av dem. Nagelgiganten AB vidtar nödvändiga tekniska, legala och organisatoriska åtgärder för att säkra dina personuppgifter. Vi samarbetar endast med företag som har anpassat sin datahantering till GDPR.
- Betalning
För att hantera din betalning vid ett köp samarbetar Nagelgiganten AB med Klarna AB som är specialiserade inom betalningslösningar. Du behöver godkänna Klarnas egna integritetspolicy i kassan för att kunna slutföra ett köp.
- Leverans
Nagelgiganten AB anlitar Postnord AB och Unifaun AB för att skicka din beställning och därmed delas dina kontaktuppgifter med dessa företag. Din mejl adress och telefonnummer används av dessa företag för att informera dig om din leverans.
- Kundtjänst
För att ge dig support via mejl använder vi oss Google mejl tjänster och när det gäller telefoni så använder vi oss av Tele2 telefonitjänster. Din mejladress, telefonnummer och mejlkonversation kan därför hanteras av respektive företag. Vi kommer att spara mejlen bara så länge som det verkligen behövs men aldrig mer än vad lagen tillåter.
- Nyhetsbrev
För att få viktig information om reor, rabatter, nyheter och öppettider har du som kund möjlighet att anmäla dig till vårt nyhetsbrev. Vi skickar max 12 mejl per kalender år. Nyhetsbrevet skickas genom Mailchimp som är en av världens största leverantörer av nyhetsbrev. De tar personuppgifter och säkerhet på största allvar och har anpassat sig till GDPR kraven. Du kan när som helst avsluta din prenumeration genom att klicka på avslutningslänken i nyhetsbrevet, bocka av prenumeration knappen i ditt konto hos oss under fliken ”Mina personliga uppgifter”, eller mejla oss från samma mejladress som avlutningen gäller.
DINA RÄTTIGHETER
- Du har rätt att få reda på vilka av dina personuppgifter Nagelgiganten AB behandlar.
- Du har även rätt att få dina personuppgifter som Nagelgiganten AB behandlar korrigerade.
- I de fall Nagelgiganten AB ej behöver uppgifterna för att uppfylla rättsliga krav har du rätt att få dina personuppgifter som Nagelgiganten AB behandlar raderade.
- Du har rätt att få dina personuppgifter i ett portabelt format som csv.
- Genom att logga in på ditt konto hos oss kan du se alla dina personliga uppgifter, adresser och orderhistorik, du kan ändra dina personliga uppgifter och adresser och även ladda ner en csv fil med alla uppgifter vi har om dig och din order historik. Om du vill att vi tar bort alla dina uppgifter från vårt system så behöver du mejla oss från samma mejladress som är kopplad till ditt konto. Du ska alltså INTE använda vår kontaktform. Detta för att säkerställa att det är rätt person som kontaktar oss. Du mejlar till support@nagelgiganten.se.
ÄNDRINGAR
Nagelgiganten AB förbehåller sig rätten att ändra denna integritetspolicy. Eventuella ändringar kommer att aviseras på Nagelgigantens webbsida en månad innan de träder i kraft.