Kategorier

Nyheter

BLACK FRIDAY REA:

- Rean gäller 24-26 november 2017.

- Varken stamkundsrabatt eller rabatt kuponger gäller under rean.

- Leveranstiden kan vara längre än normalt pga överbelastning.

- Alla erbjudanden gäller så länge lagret räcker.

- Vi reserverar oss för felskrivningar.

Ålders gräns

För att kunna handla hos Nagelgiganten.se måste kunden vara myndig, över 18 år.

Produkter för yrkesmässig användning

Vissa produkter är endast för yrkesmässig användning vilket anges på produkternas etiketter. Du som använder dessa produkter utan lämplig utbildning gör det på egen risk.

Leverans

Om man beställer före kl. 12:00 måndag-fredag så får man normalt paketet redan nästa arbetsdag. För de som bor på vissa avlägsna orter och öar tar det några extra dagar. Vi ser till att paketet skickas samma dag. Observera att Posten kan ibland få problem med förseningar till följd. Att kunden får sitt paket snabbt är mycket viktigt för oss!

OBS! Vid stora helger eller kampanjer kan vi inte garantera snabb frakt pga hög belastning. Under Jul, Nyår och påsk gäller andra leveranstider.

Stamkunds Rabatt

Vi på Nagelgiganten uppskattar dig som kund och vill premiera dig som handlar mycket hos oss. Därför har vi ett mycket förmånligt rabatt program för dig som är Privat Kund. Du får en viss rabatt beroende på hur mycket du har handlat under de 12 månader som föregår din aktuella beställning enligt diagrammet nedan.

Stamkundsrabatts tabell

♦ Rabatten räknas beroende på hur mycket kunden har spenderat under de 12 månader som föregår den aktuella beställning.

♦ Rabatten dras redan vid inloggningen så du ser dem redan rabatterade priserna.

♦ Rabatten gäller endast privatkunder. Företagskunder och proffs har redan kraftigt rabatterade priser.

Betalningsalternativ:

Klarna payment display

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor som du hittar här (öppnas i nytt fönster): Villkor Klarna Checkout. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Nagelgigantens allmänna villkor. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.

Faktura - Vi erbjuder betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer för privatpersoner. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar.

Delbetalning - Vi erbjuder dig möjligheten att delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. En aviavgift om 29 kr tillkommer per månadsfaktura. Fakturan skickas per post i mitten av månaden. För delbetalning via Klarna gäller årsränta om f.n. 19,90%.

Kortbetalning - Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard/Amex. Inga kortavgifter tillkommer. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade. All korthantering sker SSL-krypterat (Secure Socket Layer) vilket innebär att all kommunikation mellan oss och Klarna är krypterad, så att du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen. 

Priser

Alla priser på Nagelgiganten.se anges i Svenska kronor INKLUSIVE MOMS för privat kunder och Exklusive moms för företagskunder och proffs.

Frakt med Posten Sverige AB

Posten


Frakten är alltid endast 50:- inkl. moms med Posten MyPack (1-3 dagar). Alla beställningar över 500 SEK inklusive moms levereras fraktfritt.


Nagelgiganten samarbetar med Posten Sverige AB via ett rikstäckande ombudsnät.

Alla leveranser från Nagelgiganten.se är därmed sökbara och försäkrade mot förlust och skada. Det här ger trygg och säker leverans till våra kunder.


Alla meddelanden från Posten sker via din registrerade e-mail adress. (Du får alltså ingen avi när paketet finns att hämta utan ett e-mail) Därför är det viktigt att du angiver rätt e-mail när du beställer.

Avgift för outhämtat paket

Om du underlåter att hämta ut paketet , kommer du att få en faktura för icke uthämtat paket. Detta för att täcka våra faktiska fraktkostnader tur och retur, inklusive lagerhanteringskostnader. Vi följer upp sådana fakturor på sedvanligt sätt. Inga ytterligare beställningar kommer att behandlas om kunden inte har betalat avgiften för ej uthämtat paket. Vid misstanke om bedrägeri kommer vi att göra en polisanmälan.

Returhantering för Privatkunder (Kunsumentköplagen gäller privatkunder medan Köplagen gäller Företagskunder.)

Nedan kan du se vanliga frågor och svar gällande returhantering. Om din fråga inte finns med nedanför, kontakta oss gärna så ska vi göra vårt bästa för att svara snabbt.

En vara saknas i min leverans.

Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt så ska vi lösa detta så fort som möjligt. En skriftlig reklamation via vårt kontaktformulär måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. All paketering och orderhantering övervakas numera med kameror och alla paket vägs längs vägen till ditt utlämningsställe så vi snabbt kan se var problemet uppstod och kan jobba på att förbättra detta så det inte händer igen.

Jag har fått fel produkt.

Om du fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 3 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att verifiera att allt är korrekt levererat. Inkommer information om detta senare än 3 dagar förbehåller sig Nagelgiganten rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Nagelgiganten står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.

Reklamation av trasig produkt

Använd vårt kontaktformulär och beskriv problemet så detaljerat du kan. Glöm inte att ange Order numret och ditt fullständiga namn! Vi kommer att svara inom 3 arbetsdagar och ge dig instruktioner på hur du ska gå till väga. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts.

Ångerköp

Om du ångrar ditt köp så kontaktar du oss inom 14 dagar från mottagande av produkten. Produkten måste vara obruten och oanvänd. Vi kommer att svara inom 3 arbetsdagar och ge instruktioner om hur du går till väga. När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalar vi summan för köpet inom 30 dagar. Du som kund står endast för returfrakten till oss.

Viktigt är att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Av hygieniska skäl gäller inte ångerköp för ej plomberade produkter, hudvårds- och nagelvårds produkter. (Om du ska ge bort produkten, begär att produkterna plomberas). Nagelgiganten ansvarar inte för leveransen till oss från kunden.

Ångerrätten gäller endast privatkunder. Företag har inte ångerrätt.

Transportskada

I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan. Kontakta gärna oss om du behöver hjälp så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till. Du når oss via telefon nummer: 08-50382888 eller via mejl: info@nagelgiganten.se

Avbeställning

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du oss omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning så kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Du som kund står då för returfrakten. Om du inte hämtar ut din beställning så debiteras du för att täcka våra kostnader.

Personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204). Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används internt. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning.

Information om cookies
Den här webbplatsen använder så kallade cookies. Enligt lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om vad de används till samt hur de kan undvikas. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och innehåller textinformation. För att vårt shoppingsystem ska fungera är dessa filer nödvändiga.
Om du väljer "Kom ihåg mig" alternativet när du kommer till kassan, då laddas ner en cookie som tillåter oss att fylla i dina uppgifter automatiskt när du besöker vår butik nästa gång.
Vi använder en cookie för att komma ihåg om du är inloggad och vilka inställningar du har valt. Detta är en så kallad session-cookie, det vill säga den tas bort när du stänger din webbläsare.
Den andra cookien används för att komma ihåg vilken varukorg som är din, detta är en cookie som sparas även om webbläsaren stängs ner.

Akryl puder är endast för yrkesmässig användning

Akrylpuder innehåller Pensoyperoxid och är avsedd endast för yrkesmässig användning. Bara personer som kan visa att de har gått akryl utbildning kan köpa produkten. Kunder kan mejla diplom till info@nagelgiganten.se.


Övrigt
Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Färgerna på bilder kan variera beroende på skärminställningar. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti mm annat än där så är direkt angivet. Nagelgiganten.se förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. För mer information kontakta vår kundtjänst på info@nagelgiganten.se eller ring 08 50382888 under våra ordinarie öppettider!